بررسی لپ تاپ های اچ پی Zbook

بررسی لپ تاپ های اچ پی Zbook

بررسی لپ تاپ های اچ پی Zbook

لوگو HP

HP Zbook نام ایستگاه کاری شرکت اج پی میباشد که در سال 2013 معرفی شد. شرکت  اچ پی این سری را  بعد از لپ تاپ های

موفق خود یعنی سری Elite Book  معرفی کرد.

می پردازیم به ویژگیهای لپ تاپ های HP Zbook

شرکت HP  در سری لپ تاپ های Zbook  خود از پردازنده های اینتل ، گرافیک های حرفه ای شرکت های  AMD(Fire Pro)   و Nvidia( Quadro) استفاده کرده است. همانطور که میدانید گرافیک Quadro   مخصوص کاربران حرفه ای در زمینه گرافیک ، طراحی و رندرهای سنگین است.

این لپ تاپ ها در چند سری معرفی شده اند که بر اساس شرایط زمانی ویژگی های خاصی را شامل میشوند که به ترتیب G1,G2,G3,G4,G5,G6,G7   تقسیم بندی میشوند. شرکت HP  به طور تقریبی در هر سال یکی از این مدل ها را وارد بازار کرده است.

صفحه نمایش

ویژگی Anti-glare

شرکت HP  در لپ تاپ های Zbook و Elite Book  از این ویژگی خاص در صفحه نمایش لپ تاپ های خود استفاده کرده است.

صفحه نمایش ضد تابش صفحه ای است که دارای لایه ای از پوشش است که بازتاب ها را به حداقل می رساند. در واقع تابش یا انعکاس نور از یک منبع مانند خورشید به صفحه نمایشگر که می تواند دیدن آنچه را که روی صفحه نمایش می افتد دشوار کند با این تکنولوژی به حداقل میرسد.در عمل انچه کارشناسان فرامال در بررسی  نمایشگر های سایر برندهای تولید کننده ی لپ تاپ متوجه شده اند این است که میزان خستگی چشم در ساعت های طولانی کار با لپ تاپ های سری  Zbook و Elitebook  بسیار کمتر از سایر لپ تاپ ها است.

قابلیت های متمایز در HP

قابلیت ارتقا در لپ تاپ یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه مورد نظر می باشد مهندسان Hp   این مسئله را به دقت بررسی کرده و لپ تاپ های خود را طوری طراحی کرده تا تقریبا تمامی قطعات داخل لپ تاپ را بتوان در صورت نیاز تغییر داد بر خلاف سایر برندها که به این مسئله توجه کمی نشان داده اند در لپ تاپ های HP شما میتوانید حتی پردازنده دستگاه و گرافیک را هم عوض کنید علاوه بر ان امکان افزایش رم در لپتاپ های HP  نسبت به سایر رقبا از مقدار بیشتری برخوردار است. همچنین وقتی شما برای بار اول لپ تاپ های HP را مشاهده میکنید تعداد زیاد پورت ها نظر شما را جلب میکند .

معرفی سری HP Zbook G5

لپ تاپ Zbook 15 G5

لپ تاپ Zbook 15 G5

لپ تاپ Zbppk 15 G5 x360

لپ تاپ Zbppk 15 G5 x360

HP Zbook G5  یکی از موفق ترین لپ تاپ های شرکت HP  به شمار میرود. که در سال 2018 روانه بازار کرده . شرکت HP  در این ایستگاه سیار خود از به روزترین سخت افزار های دنیا استفاده کرده است.

پردازنده

HP در سری Zbook G5  از پردازنده های نسل هشت شرکت اینتل استفاده کرد که سرعت ان را بسیار بالا برده است به طوری که کار با ان را بسیار لذت بخش میکند و نرم افزار های سنگین را نرم و روان اجرا میکند.

افزایش تعداد هسته‌ها در پردازنده‌های جدید اینتل به قیمت کاهش فرکانس پایه‌ نسبت به نسل گذشته‌ی آن‌ها تمام شده است. البته لازم به ذکر است که فرکانس نهایی پردازنده‌های دسکتاپ کافی‌ لیک، ۲۰۰ مگاهرتز افزایش تجربه کرده است. یکی دیگر از بهینه‌سازی‌های صورت ‌گرفته در جدید‌ترین محصولات اینتل، کنار رفتن فلسفه‌ی «هسته‌های محبوب» است؛ بدین ترتیب تمامی هسته‌های این پردازنده‌ها قابلیت رسیدن به فرکانس حداکثری را در صورت نیاز دارند تا کاربران به‌ صورت همزمان از ۶ هسته‌ی ۴.۷ گیگاهرتزی بهره ببرند. البته این موضوع به میزان خنک‌کاری و قابلیت‌های مادربورد نیز باز‌می‌گردد.

بررسی لپ تاپ های اچ پی Zbook

 

 

سری HP Zbook G5  با چند مدل پردازنده معرفی شده است که شما بر اساس نیاز خود میتوانید یکی از مدل های زیر را انتخاب کنید

  • Zbook 15U G5 با پردازنده : Intel Core i7-8650U
  • Zbook 15 G5 با پردازنده: Intel Core i7-8850H
  • Zbook 15V G5 با پردازنده: Intel Core i7-8950U
  • Zbook 15 G5 X360 Touch باپردازنده: Xeon 2176M
  • Zbook 17 G5 با پردازنده: Intel Core i7-8850H

گرافیک

شرکت HP  در سری Zbook G5 از سری P  گرافیک های Quadro  استفاده کرده است.

این سری از پردازنده های انویدیا بیشتر از دو برابر سری قبل  یعنی K5100    قدرت و توان پردازشی دارند.

بعد از سری M انویدیا سری P  را روانه بازار کرد که 30 درصد قویتر از سری M هستند.

سری P که مخفف پاسکال میباشد از فناوری جدیدتری نسبت به سری  M استفاده میکند.

این کارت‌های گرافیک حرفه‌ای، در حالی که به طور بهینه در رایانه رومیزی به کار می‌روند، به طور فزاینده‌ای در لپ‌تاپ‌ها برای کار در محیط کوچک مورد نیاز هستند. به همین دلیل است که پردازنده های گرافیکی سری P Quadro در ایستگاه های کاری نوت بوک از انها استفاده شده است.

 

بر اساس بودجه و نیاز شما می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید.

  • Zbook 15U G5 با گرافیک : AMD(fire pro wx 3100 2GB
  • Zbook 15 G5 با گرافیک :    Nvidia Quadro P1000 4GB
  • Zbook 15V G5   با کارت گرافیک : Nvidia Quadro P2000 4GB
  • Zbook 15 G5 X360 Touch با کارت گرافیک : Nvidia Quadro P1000 4GB
  • Zbook 17 G5 با کارت گرافیک : Nvidia Quadro P3000 6GB

 

طراحی

این شرکت بر خلاف سری پیشین که ظاهری خشن و محکم داشت طراحان در سری Zbook  G5   از طراحی ظریف و بسیار زیبا در ان استفاده کرده اند  شرکت اچ پی به طراحی لپ تاپ های خود توجه ویژه ای دارد و همیشه سعی می کند تا محصولات خود را با بهترین کیفیت و  ظاهری مدرن به بازار عرضه کند.

ورک استیشن زد بوک جی 5 در طراحی ظاهری خود از آلومینیوم و منیزیم بهره برده است تا در برابر ضربات احتمالی وارده بتواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد. وجود یک صفحه نمایش با کیفیت در این مدل به همراه یک کیبرد روان و خوش دست و یک موس با قابلیت کلیک راست و چپ تجربه یک تایپ و راحت را به کاربر هدیه می دهد. شایان ذکر است که کیبرد این مدل دارای نور پس زمینه است که باعث می شود تا حتی هنگام کار در شب نیز به راحتی کلمات بر روی کیبورد قابل خواندن باشند.

سیستم صوتی

Bangs & Olufsen یک شرکت دانمارکی لوازم الکترونیکی مصرفی پیشرفته است که محصولات صوتی، تلویزیون و تلفن را طراحی و تولید می کند.

شرکت HP  در سری Zbook G5  از سیستم با کیفیت Bangs & Olufsen  استفاده کرده است همانطور که میدانید خیلی از شرکت های بزرگ مانند ائودی ،بی ام دبلیو و بنز از این سیستم صوتی استفاده میکنند این مسئله نشان دهنده ی استفاده سیستم های روز در محصولات خود می باشد که شرکت HP  پیشرو در این امر بوده است.

مدل اولترابوک در این سری Zbook 15U G5  است که دارای پردازنده Core i7-8650U  می باشد.  مصرف برق این پردانده بسیار پایین می باشد که این امر به طور مستقیم در مصرف برق لپ تاپ تاثیر مستقیم دارد

لپ تاپ Zbook 15U G5

لپ تاپ Zbook 15U G5

لپ تاپ Zbook 15U G5

لپ تاپ Zbook 15U G5

این مدل برای کسانی طراحی شده است که حمل و نقل لپ تاپ برای انها بسیار مهم می باشد و اینکه شرکت   HP  مانند همیشه فکر همه جا را کرده و این لپ تاپ که وزن ان برابر با 1/950 Kg  می باشد روانه بازار کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

سری HP Zbook  قویترین سخت افزار های روز دنیا را در اختیار دارد. همچنین در سری G5  یک مدل به نام Zbook 15 X360 Touch  در نظر گرفته شده برای کسانی که می خواهند از لپتاپ برای طراحی استفاده کنند. واین مدل فاقد numpad  می باشد.

لپ تاپ Zbook 15 X360

لپ تاپ Zbook 15 X360

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اول صفحه