تاریخچه بنز

                                                         تاریخچه  بنز

تاریخچه بنز

 

   مرسدس بنز یکی از شناخته شده ترین  شرکت های  خودروساز در جهان است . با ما در مرکز خرید فرامال همراه باشید با بررسی تاریخچه شرکت بنز

 

 

فهرست مطالب

کارل و برتا بنز:

کارل بنز در سال 1844 به دنیا آمد و علیرغم محدودیت مالی که داشتند ، مادرش او را در مدارس خوبی ثبت نام کرد.او بعدها در رشته مهندسی مکانیک به ادامه تحصیل پرداخت.

 

 

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

 

 

 

کارل بنز در ابتدا در شرکت قفل سازی شروع به کار کرد و در انجا به سرعت پیشرفت کرد و از کارگر معمولی به سرکارگر ارتقای شغلی گرفت اما رویای او ساختن اتومبیل بود. در سال 1871، او اولین شرکت خود را تأسیس کرد.  کارل در این شرکت به کار بر روی یک موتور دو زمانه گازسوز مشغول شد.ساخت این موتور به کارل کمک می کند تا رویای خود را تحقق ببخشد.

 

در شب سال نوی 1879، کارل بنز برای اولین بار از این موتور استفاده کرد که این امر   او را به رویای همیشگی اش نزدیکتر کرد.

 

در ژانویه 1883 کارل سیستم ماشین بنز دو زمانه را روانه بازار کرد. در ان زمان سرمایه گزاران نسبت به رویای کارل بدبین بودند این موضوع باعث شد که کارل با انها به مشکل برخورد کند.در ماه مه 1890 او شرکای جدیدی را پیدا کرده و با انها قرارداد بست.این شروع بسیار موفقیت امیز بوده به طوری که در تولید موتور های ترکیبی و ثابت تبدیل به دومین شرکت تولید کننده موتور در المان شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت بنز با تولید خودروی چهار چرخ Velocipede در سال 1894 تا 1901 انقلابی را به پا کرد به طوری که  شرکت بنز به دلیل درخواست های زیاد مردم 1200 عدد از ان را روانه بازار کرد.این خوردو  به دلیل ویژگی هایی از جمله وزن سبک ،وجود دو صندلی و همچنین قیمت مناسبی که داشت خیلی سریع بین مردم محبوب شد.

تاریخچه شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

Velocipede-لوازم یدکی بنز-مرکز خرید فرامال

اگرچه کارل از موفقیت کسب و کار خود راضی بود اما چشم انداز او برای آینده همیشه اتومبیل موتوری بود و می خواست بر توسعه موتور وسایل نقلیه تمرکز کند و ان را گسترش دهد. در سال 1906 او آخرین شرکت خود را Carl Benz Söhne (کارل بنز و پسران) راه اندازی کرد.اگرچه شش سال بعد او کنترل مدیریت را به پسرانش سپرد  اما همچنان در این تجارت فعال بود و تا زمان مرگش در سال 1929 به عنوان عضوی از  هیئت مدیره در شرکت دایملر-بنز AG حضور داشت.

برتا بنز:

تاریخچه شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

برتا بنز شاید به اندازه شوهرش شناخته شده نباشد، اما می توان گفت که برتا بنز برای رشد شرکت بنز بسیار تلاش کرد به طوری که همگان  اورا به عنوان یکی از 20 زن تأثیرگذار در صنعت خودرو می شناسند. شرکت بنز بدون حمایت های مالی و عاطفی او به برندی که ما امروزه ان را می شناسیم تبدیل نمی شد.

 

 

برتا در سال 1872 با کارل ازدواج کرد و جهیزیه و بعداها ارث خود را در تجارت اتومبیل شوهرش سرمایه‌گذاری کرده و از او حمایت عاطفی و همچنین مالی بی‌قید و شرطی  برای توسعه موتور خودرو کرد.

 

 

برتا همیشه با روحیه پیشگامی که داشت کارل را تحت تاثیر قرار می داد به طوری که در خاطرات خود نوشته است: «فقط یک نفر در کشتی کوچک زندگی با من باقی ماند که به نظر می رسید قرار است غرق شود. اون همسرم بود او با شجاعت و مصمم بادبان های جدید امید را به راه انداخت.»

 

برتا برای ثابت کردن این موضوع که به خودرو های ساخت شرکت بنز در جاده می توان اعتماد کرد در سال 1888 مسافت 100 کیلومتر را از مانهایم که خانواده بنز در انجا زندگی میکرد به سمت دیار خود همراه با دو پسرش اوژن و ریچارد اغاز کرد.این سفر بر خلاف انتظار همگان موفقیت امیز بود و این موفقیت به سرعت در بین همه مردم پخش شد.

 

 

تاریخچه شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

گوتلیب دایملر:

گوتلیب دایملر در مارس 1834 به دنیا آمد و پس از  گذراندن دوران مدرسه مدتی را در فرانسه و انگلیس فعالیت‌های فنی مختلفی  را انجام داد تا اینکه در سال 1862 پس از به اتمام رساندن دوره های مهندسی نقشه کشی به المان بازگشت.گوتلیب در اواخر سال 1863  به عنوان بازرس کارگاه در کارخانه ماشین‌سازی  منصوب شد. چند سال بعد او با ویلهلم میباخ دیدار میکند که این دیدار تبدیل به دیداری تاثیر گذار در زندگی دایملر میشود.

 

گوتلیب پس از مدتی کار کردن در شرکت Deutz Gasmotorenfabik به عنوان مدیر فنی در این شرکت منسوب شد..او در این شرکت  که کار اصلی ان سازختن موتورهای گازی بود با فناوری چهار زمانه آشنا شد و این دانش او را قادر ساخت تا کارگاه توسعه خود را برای موتور چهار زمانه بنزینی راه اندازی کند.

 

او با همکاری ویلهلم میباخ یک موتور احتراق داخلی ساخت که امروزه با نام «ساعت پدربزرگ» شناخته می‌شود، این موتور به دلیل وزن کم و فشرده بودن برای نصب در خودرو ایده‌آل بود.

 

 

 

شرکت Daimler-Motoren-Gesellschaft یا به اختصار (DMG) توسط گوتلیب در نوامبر 1890 با مکس دوتنهوفر و ویلهلم لورنز تأسیس شد،  با تاسیس این شرکت او می‌توانست به توسعه موتور خود ادامه دهد ولی اختلافی بین شرکای جدید به وجود امد به این دلیل که  مکس دوتنهوفر می خواست بر روی موتورهای ثابت تمرکز داشته باشد در حالی که گوتلیب تمرکزش بر تولید خودرو بود.

 

در سال 1891 ویلهلم مایباخ برای همکاری با گوتلیب از شرکتی که کار می کرد استعفا داد. تنش در DMG به حدی افزایش یافت که گوتلیب به عنوان سهامدار کنار گذاشته شد، اما در سال 1895 هم او و هم ویلهلم میباخ به تجارت بازگشتند. این شرکت سپس با موتور فونیکس به موفقیت های زیادی دست یافت و در سطح بین المللی محبوبیت پیدا کرد.

ویلهلم میباخ:

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز–مرکز خرید فرامال

ویلهلم با بازگشت خود به DMG در سال 1895، بر تاسیس مجدد شرکت به عنوان یکی از رقبای اصلی در صنعت خودرو متمرکز شد و این کار را از طریق پیشرفت‌های فناوری نوآورانه انجام داد. با این حال، پس از مرگ گوتلیب دایملر در سال 1900 و سپس ماکس دوتنهوفر چند سال بعد در سال 1903، روابط ویلهلمز با شرکت دوباره رو به وخامت گذاشت و او در نهایت در سال 1907 استعفا داد.

 

اگرچه ویلهلم دایملر را ترک کرده بود، اما صنعت خودروسازی را ترک نکرد، در عوض با پسرانش وارد تجارت شد تا خودروهای افسانه‌ای را با نام خود مایباخ بسازد. امروزه می باخ دوباره به بخشی از این برند تبدیل شده است و هنوز چندین خودروی لوکس با نام و میراث میباخ توسط مرسدس بنز تولید می شود.

امیل جلینک:

تاریخچه شرکت بنز--مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

در سال 1897 امیل برای بازدید از کارخانه دایملر به Cannstatt سفر کرد و در آنجا بود که اولین خودروی دایملر خود را سفارش داد مدلی با تسمه 6 ​​اسب بخاری با موتور دو سیلندر بود. حداکثر سرعت 24 کیلومتر که این مدل هم خیلی سریع به دلیل سرعت پایین دل او را زد  و او مدلی را با حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت درخواست کرد و کمتر از یک سال بعد در سپتامبر 1898 آن را در دو اتومبیل فونیکس از دایملر خرید.

 

 

 

سال 1898 همچنین سالی بود که امیل شروع به خرید و فروش جدی ماشین‌ها، به‌ویژه مدل‌های دایملر کرد، و از ارتباطات خود در دنیای مالی بین‌المللی و اشرافی که در طول سال‌های خود به عنوان یک تاجر ایجاد کرده بود، استفاده لازم را برد.

 

 

او مدل‌های دایملر را به طبقات بالای جامعه تبلیغ می‌کرد و می‌فروخت، همچنین شروع به درخواست خودروهای قدرتمندتر و سریع‌تر از DMG کرد. امیل همانطور که از شرکت درخواست خودرو های سریعتر میکرد به راحتی هم مدل های درخواستی را می فروخت .جلینگ به دلیل مهارتش در رانندگی  با نام مستعار دخترش به نام مرسدس وارد مسابقات اتومبیل رانی شدکه این امر به شناخته شدن خودروهای شرکت DMG کمک بزرگی کرد.

 

تا آوریل 1900 بود که مرسدس به یک برند تبدیل شد، و این امر تا انجایی پیش رفت که امیل و DMG قراردادی را در مورد فروش وسایل نقلیه و موتورهای او و همچنین توافق برای توسعه شکل جدیدی از موتور با نام دایملر-مرسدس منعقد کردند.

 

اولین خودروی دایملر-مرسدس توسط ویلهلم مایباخ توسعه داده و در دسامبر 1900 به امیل تحویل داده شد. این خودرو به دلیل مرکز ثقل پایین، قاب فولادی فشرده و موتور سبک وزن و در عین حال قدرتمند، سر و صدای زیادی ایجاد کرد. این خودرو اغلب به عنوان اولین خودروی مدرن در نظر گرفته می شود.

 

امیل به مسابقات با نام  مرسدس ادامه داد و مدل های مسابقه ای مرسدس در 1901 تقریباً شکست ناپذیر بودند و همین امر باعث می شد که آنها برای رانندگان آن زمان خواستنی تر شوند.

 

 

در سال 1902 مرسدس به عنوان یک نام تجاری ثبت شد نام مرسدس به خاطر امیل  امروزه وجود دارد و ما مدل های دایملر-بنز را با نام دیگری در جامعه صدا نمی کنیم. کار او در مسابقه و فروش خودروها نیز به محبوبیت این برند در سراسر اروپا کمک بسیار زیادی  کرد.


                                                                       سیر تکاملی خودروهای مرسدس بنز:

تاریخچه شرکت بنز--مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

 

مدل‌های خارق‌العاده‌ای زیادی وجود دارد که مرسدس در طول سال‌ها تولید کرده که می‌توانیم روزها را با تک تک آنها مرور کنیم، اما در عوض ما در مرکز خرید فرامال چند مدل را انتخاب کرده‌ایم که فکر می‌کنیم برای توسعه مرسدس کلیدی بوده است.

 

اتومبیل Benz Patent

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

کارل بنز در ژانویه 1886 این مدل را معرفی کرد همچنین  این اولین خودرویی بود که از موتور احتراق داخلی و احتراق الکتریکی استفاده شد.

 

کارل با طراحی یکپارچه موتور که  شاسی و اجزای محرک که با یکدیگر به صورت  هماهنگ کار میکردند کاری انجام داد که هیچ یک از رقبای او در آن زمان انجام نداده بودند، همچنین از دیگر ویژگی های این مدل  وزن پایین ان که در حدود  100 کیلوگرم، یک مدل بسیار سبک برای ان زمان بود.

 

 

موتور احتراق داخلی مورد استفاده در این وسیله نقلیه بسیار شبیه به موتورهایی است که امروزه در خودروهای خود می‌ بینیم، با همان مکانیسم‌های ضروری مانند میل لنگ با وزنه‌های تعادل، احتراق الکتریکی و خنک‌کننده آب.

 

این مدل از دیفرانسیل عقب استفاده می‌کرد که با استفاده از این مکانیسم  نیروی موتور به چرخ‌های عقب می‌رفت، در حالی که فرمان از طریق یک چرخ جلو کنترل می‌شد همچنین از یک قفسه دندانه‌دار و میل لنگ برای چرخش استفاده می‌کرد.

 

نسخه‌های اول هنوز گیربکس چند سرعته، ترمز پایی یا قابلیت‌های معکوس نداشتند، ولی در ادامه این قابلیت ها هم به انها افزوده شد در عوض سرعت توسط یک سوپاپ آستینی در زیر صندلی راننده کنترل می شد و ترمز که به صورت دستی کار می کرد.

 

اتومبیل بنز در 3 جولای 1886  با معرفی این خودرو در سراسر جهان به عنوان اولین تولید کننده خودروی موتوری نیز شناخته شده می باشد.

بنز موتور Velocipede:

تاریخچه شرکت بنز--مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

Velocipede اولین خودرویی بود که شرکت های Benz & Cie توانستند ان را به تولید انبوه برسانند. این یک موتور چهار چرخ دو نفره بود که صنعت خودرو را متحول کرد. از این مدل بین سالهای 1894 و 1901 در حدود 1200 مدل به فروش رسید. وزن سبک و قیمت مناسب آن به محبوبیت این مدل در سراسر آلمان و در سراسر جهان کمک به سزایی کرد.

 

مرسدس بنز 260 D:

تاریخچه شرکت بنز--مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

مرسدس بنز 260 D مدلی از سری محبوب W 138 بود که در سال 1936 رونمایی شد.

این اولین خودروی سواری دیزلی تولیدشده به صورت  سری در جهان بود و واقعاً صنعت خودرو را متحول کرد زیرا نشان داد که چگونه دیزل می‌تواند جایگزین مناسبی برای موتورهای بنزینی حاکم بر بازار باشد.

 

این خودرو میانگین مصرف سوخت دیزل 9.5 لیتری قابل توجهی را ارائه می‌داد، بنابراین یک  باک پر می‌توانست 400 کیلومتر دوام بیاورد و با ارتقای مدل در مدت یک سال بعد این عدد به 500 کیلومتر افزایش یافت. این یک امتیاز عالی برای رانندگان در آن زمان بود، زیرا تعداد جایگاه های  سوخت نسبت به امروز در جاده ها کمتر رایج بودند.

 

طراحی شیک و راحت 260 D همراه با مصرف سوخت پایین و قدرت موتور دیزلی بالا در اوایل دهه 1930   کمک بزرگی  به جایگزینی دیزل به جای بنزین کرد زیرا تا ان زمان عموم مردم فکر می کردند که این امکانات فقط با موتور های بنزینی میسر می شود.

کلاس S:

قدمت کلاس S به بیش از صد سال پیش بازمی‌گردد، زمانی که ویلهلم مایباخ مرسدس سیمپلکس را توسعه داد، یک مدل برتر جدیدکه در بدنه و  سال 1903 یک موتور شگفت‌انگیز 60 اسب بخاری را به رانندگان ارائه می‌داد.

تاریخچه شرکت بنز--مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

 

 

مرسدس بنز SL

 

مرسدس بنز SL امروزه به یک افسانه در بین خودروهای اسپرت تبدیل شده است. این ماشین اولین بار در سال 1952 تولید شد و در اصل به عنوان یک خودروی اسپرت مسابقه ای با عملکرد عالی از طریق طراحی آیرودینامیک، موتور قدرتمند و حس منحصر به فرد آن روانه بازار شد.

 

 

600 Pullman:

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

600 Pullman از اواسط دهه 60 تا سال 1981 تولید و به عنوان اولین لیموزین معرفی شد. از این ماشین دو مدل برای سفارش دادن وجود داشت. یک ماشین 4 در با دو صندلی اضافی رو به عقب که با یک پنجره از محفظه راننده جدا شده بود و یک ماشین 6 در با دو صندلی رو به جلو در درهای میانی و یک صندلی به شکل نیمکت در عقب.

 

 

E Class:

 

 

تاریخچه شرکت بنز--مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

این خودرو در پنج کوپه، استیت، سالن، و مدل‌های همه‌جانبه نیز موجود است.

 

اولین کلاس E به سال 1984 با سری 124 برمی گردد، تا سال 1993 با معرفی سیستم نامگذاری جدید توسط مرسدس، این خودرو در واقع E Class نامیده شد.

 

سری 124 نامی برای کلاس متوسط ​​بود، خودرویی با سایز متوسط ​​که بین کلاس C کوچکتر و کلاس S بزرگتر با طیف وسیعی از موتورهای بنزینی و دیزلی و همچنین فرم بدنه برای رانندگان قرار داشت.

 

شباهت هایی بین کلاس E و کلاس C جمع و جورتر وجود داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C Class:

 

 

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

مانند کلاس E، کلاس C ابتدا با نامی دیگر در سال 1982 معرفی شد تا اینکه مرسدس در سال 1993 روند نامگذاری خود را به روز کرد و کلاس C به نام جدید آن تبدیل شد.

 

تا آن زمان با نام W 201 شناخته می شد. این مدل برای خانواده‌هایی که به دنبال مدل کوچک‌تر و ارزان‌تری نسبت به کلاس E که میان‌رده محسوب می شدند گزینه مناسبی بود.،

 

کلاس C اکنون در مدل‌های سالون، استیت، کوپه و کابریولت موجود است و یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های مرسدس می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EQC:

این مدل در سال 2019 معرفی شد و اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس بود.

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

تاریخچه شرکت بنز-لوازم یدکی شرکت بنز-مرکز خرید فرامال

 

صنعت خودرو به طور کلی در حال حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی و سایر وسایل نقلیه بدون الودگی است، زیرا دولت‌ها در سراسر جهان به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حذف سوخت فسیلی با استفاده از وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی از جاده‌ها هستند. در بریتانیا فروش خودروهای جدید بنزینی، دیزلی و هیبریدی از سال 2035 ممنوع خواهد شد. حرکت به سمت حمل و نقل بدن اسیب به محیط زیست صنعت خودروسازی را متحول کرده است و با عرضه EQC SUV مرسدس بار دیگر ثابت کرد که در خط مقدم نوآوری قرار دارد. پیشرفت های فناوری که اکنون به دنبال ان است  درست مانند صد سال پیش در حال تکرار شدن می باشد.

 

اگرچه ما در مرکز خرید فرامال فقط خودروها را بررسی کردیم اما شرکت مرسدس بنز دارای طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها، ون‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی می باشد  که انها را در سطح جهانی تولید و به فروش می رساند.

بازگشت به اول صفحه