سرد کن روغن موتور و گیربکس

سرد کن روغن موتور و گیربکس

 

 

موضوعات مورد بررسی در مرکز خرید فرا

 

اگر شما با یک کامیون بزرگ یا یک وسیله نقلیه با کارایی بالا رانندگی می کنید، سیستم خنک کننده شما باید بیشتر از یک رادیاتور باشد . به احتمال زیاد ، وسیله نقلیه شما دارای یک خنک کننده روغن ماشین است . اگر اینطور نیست ، ممکن است لازم باشد هرچه سریع تر ان را فراهم کنید . خنک کننده روغن ماشین ، روغن موتور شما را در دمای بهینه نگه می‌دارند تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند شرایط سختی مانند یدک‌ کشی یا مسابقه را تحمل کند.

رادیاتور خنک کننده روغن موتور خودرو برای خودروهایی که حجم موتور بالایی دارند و توربو هستند مناسب میباشند که با پایین نگه داشتن دمای روغن، باعث عملکرد بهتر پیشرانه ماشین می شود

اگر روغن خیلی داغ شود شروع به تجزیه میکند و تجزیه روغن سبب ضعیف و شل شدن بیش از حد روغن میشود و سطح فشار روغن به سطح خطرناک افت پیدا میکند.
 همانطور که روغن داغ سبب آسیب به موتور میشود روغنی که از نظر دما سرد باشد نیز آسیبهای جدی به موتور میزند و دمای سرد سبب میشود که روغن نتواند ویسکوزیته مناسب داشته باشد. بهترین روش برای حل این مشکل افزودن سیستم خنک کننده کنترل دما بوسیله ترموستات است سیستم خنک کننده روغن به حفظ دمای روغن و همچنین ممانعت از افزایش دمای روغن کمک میکند.
خنک کننده روغن ماشین

خنک کننده روغن در خودروها:

  • سیستم خنک کننده ی اصلی :

اب رادیاتور یا همان مایع خنک کننده یا سیستم خنک کننده ی موتور از طریق هوا

  • سیستم خنک کننده ی ثانویه :

روغن موتور نیز می تواند در خنک سازی موتور نقش مهمی داشته باشد . روغن موتور علاوه بر روان کردن عملکرد موتور در خنک کردن موتور نیز نقش به سزایی دارد و با قطعه ای به نام خنک کننده روغن می توان از به جوش امدن روغن جلوگیری کرد

سرد کن روغن چیست؟خنک کننده روغن ماشین

خنک کننده روغن یک قطعه ی رادیاتور مانند است که به طور خاص برای خنک نگه داشتن روغن شما طراحی شده است که در جلوی سیستم خنک کننده (coolant system) خودرو جایگذاری و نصب میشوند که دمای روغن را در حین عبور از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده کاهش میدهد.
به طور کلی خنک کننده روغن اساسا یک رادیاتور است که در آن به جای آب، روغن موتور جریان دارد . این سیستم هنگامی که موتور روشن باشد عمل میکند. کاهش دمای روغن موتور به ویژه در موتورهای خنک شونده با هوا فواید بسیار زیادی دارد.

کدام خودروها به سرد کن روغن نیاز دارند؟

به طور کلی هر وسیله نقلیه ای می تواند یک خنک کننده روغن داشته باشد ولی اغلب خنک کننده روغن برای انواع خاصی از کامیون ها و خودروهای پرفورمنس نیمه کامیون ها، وانت های سنگین و… بسیار مفید هستند .

 

اگر وسیله نقلیه خود را تحت بار زیادی قرار می دهید یا موتور ماشین خود را برای مدت طولانی با حداکثر سرعت کار می کنید ، می توانید از یک خنک کننده روغن بهره مند شوید . با این حال ، وسایل نقلیه ای که اغلب در موقعیت های سخت و سنگین با عملکرد بالا درگیر می شوند معمولاً به یک خنک کننده روغن نیاز دارند .

آیا خنک کننده روغن نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی دارند؟

لوگو فرامال-فروش عمده-لوازم یدکی

لوگو فرامال-فروش عمده-لوازم یدکی

در صورت نصب صحیح ، خنک کننده روغن موتور شما نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارد . مانند رادیاتورها ، مطمئن شوید که کولر خود را از گرد و غبار ، زباله تمیز نگه دارید و نشتی را بررسی کنید. علاوه بر این ، مطمئن شوید که روغن موتور خود را در شرایط خوبی نگه دارید.

 

وقتی دمای نرمال موتور افزایش می یاید باعث میشود که موتور به انحا مختلف آسیب ببیند که شامل زوال و از بین رفتن سریع روغن موتور نیز میشود. روغن خود را در فواصل زمانی توصیه شده تعویض کنید . تعویض روغن اغلب سبب حفظ و افزایش توان روانکاری میشود و یک سیستم خنک کننده روغن میتواند کیفیت روغن را با کاهش دمای کارکرد روغن تا حدود 30 درصد برای دوره های زمانی طولانی تر حفظ نماید.

 زمان تعویض خنک کننده روغن

یک خنک کننده روغن موتور می تواند سال ها با کمترین مشکل کار کند . از رایج ترین مشکلات خنک کننده ها ترک خوردن و نشتی می باشد که زنگ‌ زدگی اغلب باعث نشتی می‌شود ، اما ارتعاشات جاده نیز می‌تواند به این مشکل کمک کند، به خصوص اگر خارج از جاده رانندگی کنید. به طور کلی ، این مشکل بیشتر در خودروهای قدیمی رخ می دهد .
یکی از رایج ترین مشکلات این است که یا مایع خنک کننده به داخل روغن نشت می کند یا برعکس . این می تواند منجر به احتراق روغن در داخل محفظه  یا متورم شدن رادیاتور شود . اگر این مشکل را زود متوجه نشدید، ممکن است مشکلات جدی موتور داشته باشید. خنک کننده در روغن به خصوص بد است زیرا توانایی روانکاری روغن را کاهش می دهد.

 طراحی سیستم خنک کننده روغن موتور

همانند رادیاتورها ، خنک کننده های روغن موتور نیز در اندازه های مختلفی هستند . انتخاب سایز مناسب بر اساس فاکتورهای زیر می باشند.

  1.  میزان ظرفیت روغن داخل سیستم
  2.  توان خروجی موتور
  3.  میزان جرایان هوا و فضا برای خنک کننده
  4. اندازه رادیاتور

 هر کدام از فاکتورهای فوق نقش مهمی در انتخاب اندازه خنک کننده روغن موتور مناسب خودرو شما دارد . به عنوان یک قاعده اساسی سرانگشتی ، اکثر راننده ها بزرگترین اندازه خنک کننده روغن را انتخاب میکنند به طوری که میتواند به خوبی جریان هوا را دریافت کند سپس ترموستات را اضافه میکنند که میتواند روغن را در دمای مناسب نگه دارد.

نمایندگی فروش روغن سردکن کامیون و کامیونت

شما میتوانید سرد کن روغن کامیون های بنز ( اتوبوس و کامیون های اکسور و اکتروس ) ، اسکانیا ( اتوبوس و کامیون های 9 ، 12 و 13 لیتری ) ، ولوو ( کامیون اف ام و اف هاش 12 ، 13 و 500) ، هوو ( فراز ) ، دانگ فنگ ( البرز 375 سایپا دیزل ،کاوه ، سهند و کاایکسKX ) ، فوتون ( کشنده 420 ، 430 ، 460) ، کاویان (کامیون 109 ، 219 ، 229 ) قطعات اصلی  و برندهای برزیلی ، اروپایی ، چینی و ترک را در سایت نمایندگی خرید کنید . جهت اطلاع و استعلام قیمت فروش انواع سردکن روغن گیربکس و موتور ابتدا وارد لینک مقابل در “سایت نمایندگی ” شوید و با انتخاب گروه قطعات وارد صفحه لوازم شوید ، در آنجا ضمن انتخاب خودرو و برند قطعه ، قیمت های فروش و سایر مشخصات را بررسی و مقایسه نمائید.
ورود به صفحه فروش لوازم یدکی در نمایندگی