تاریخچه دانگ فنگ

تاریخچه دانگ فنگ Dangfeng

شرکت دانگ فنگ (Dangfeng)

کامیون دانگ فنگ-لوازم یدکی موتور دانگ فنگ


 

                                                                             نمای کلی برند

تاسیس: 1969

مرکز فرماندهی: چین، هوبی،ووهان

وب سایت: www.dfmg.com.cn/en

 

 

دانگ فنگ Dangfeng یک شرکت دولتی  چینی است که  خودروهای تجاری و شخصی تولید می کند. این شرکت همچنین در زمینه ساخت قطعات برای برندهای مختلف ماشین آلات مشغول می باشد و با بسیاری از برندهای معروف همکاری دارد. از جمله آنها می توان به رنو، پژو سیتروئن، نیسان، هوندا، یوئدا کیا و برخی دیگر اشاره کرد. خودروهای شرکت دانگ فنگ از سال 1969 وارد بازار شده است، یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی می باشد و دفتر مرکزی آن در ووهان، استان هوبی قرار دارد. علاوه بر این، گاهی اوقات نام تجاری دونگ فنگ (باد شرقی) یا DMC (دانگ فنگ  موتور ) نوشته می شود.

شرکت دانگ فنگ (Dangfeng)

کامیون دانگ فنگ-لوازم یدکی موتور دانگ فنگ

 

شرکت دانگ فنگ Dongfeng توانست رتبه دومین خودرو ساز برتر چینی را با تولید بیش از 3.5 میلیون خودرو در سال 2014 کسب کند. تولید خودروهای تجاری این شرکت در آن سال بیشتر از سایر تولیدکنندگان داخلی خودرو در چین  بود و این رقم نزدیک به 450/000 دستگاه در ان سال رسید.

1969 تا 2000

در زبان چینی دانگ فنگ به معنای “باد شرقی”  می باشد این شرکت تا سال 1992 به عنوان Second Automobile Works  شناخته می شد،این شرکت در سال 1969 تاسیس شد. خودروهای تجاری به عبارتی ماشین های سنگین و کامیون های سبک تا سال 2001 حدود 73 درصد از تولید دانگ فنگ را تشکیل دادند. سال 2012  رقم تولید ماشین های تجاری به 23 درصد کاهش پیدا کرد و برعکس خودرو های تجاری تولید خودرو های سواری به 73 درصد در ان زمان رسید.. دلیل کاهش تولید خودرو های تجاری به دلیل سفارشات کم و همچنین محبوبیت خودرو های سواری در ان زمان اتفاق افتاد.

 

بین سال‌های 1978 تا 1985 اصلاحات گسترده ای در بازار چین توسط دنگ شیائوپینگ ایجاد شد که این اصلاحات تاثیر به سزایی در روند سیاست های این شرکت گذاشت. دانگ فنگ از تولیدکننده دو کامیون سنگین با عملکرد و مالکیت پراکنده به یک شرکت واحد با مدیریت مرکزی تبدیل شد.

 

این فرآیند شامل قرار دادن تمام عملیات دانگ فنگ – از ساخت قطعات گرفته تا مونتاژ خودرو – تحت کنترل یک نهاد تجاری واحد و ادغام شش پایگاه تولید کامیون و همچنین تعدادی از شرکت‌های دیگر بود که قبلاً توسط دولت‌های استانی کنترل می‌شدند. پس از سال 1985، اصلاحات بیشتری صورت گرفت که به دانگ فنگ امکان استقلال بیشتر را دادو در نهایت این شرکت از کنترل مستقیم اداری دولت مرکزی خارج شد.

 

در اواسط دهه 1980، دارایی‌های شرکت دانگ فنگ نسبت به دارایی‌هایی که در ابتدا توسط دولت در سال 1981 به آن واگذار کرده بود، سه برابر شده بود، و به این دلیل مدیریت خواهان ظرفیت تولید بیشتر بود. اما در سال 1995، شرکت مانند بسیاری از خودروسازان چینی در آن زمان، با مشکلات مالی زیادی مواجه شده بود. این وضعیت در سال 1998 همچنان وخیم بود و باعث شد تا در سال 1999 شرکت ساختار خود را عوض کند.

 

با PSA فرانسه تحت عنوان خودروسازی دانگ فنگ سیتروئن (DCAC)  اغاز شد که بعدها به دانگ فنگ پژو-سیتروئن(DPCA) تغییر نام دادند.

 

2000 تا 2010

شرکت دانگ فنگ در سال 2000 تا 2010 فعالیت های زیادی را انجام داد.این شرکت تا سال 2003 با شرکت های زیادی همکاری خود را اغاز کرداز جمله این شرکت ها عبلرتند از شرکت کیاموتورز با نام (Dongfeng Yueda Kia،در سال 2002)، شرکت هوندا با نام  (Dongfeng Honda،در سال 2003)و شرکت نیسان با نام (Dongfeng Motor Co., Ltd.، در سال 2003) سرمایه گذاری مشترکی را انجام داد.این شرکت از سال 2011 بیش از هر شرکت خودرو سازی چینی دیگر هم%D