لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

 

 

در این مقاله کارشناسان ما در فرامال دات کام تلاش کرده اند تا یک شناخت کلی از لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت به شما  ارائه بدهند.

 

                  فهرست مطالب

 

ماشین‌های سنگین به دستگاه‌ها و وسایل نقلیه‌ای اطلاق می‌شود که برای انجام کارهای سنگین و تخصصی در صنایع مختلف از انها استفاده می شود. این ماشین‌ها عمدتاً برای جابجایی، حمل و نقل مواد سنگین، کارهای ساخت و ساز، معدن‌کاری، کشاورزی و دیگر کاربردهای مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کامیون و کامیونت ها ، نقش بسیار مهمی در توسعه و عملکرد اقتصادی یک کشور دارند. این ماشین‌ها عمدتاً در بخش‌های مختلف صنعت، ساخت و ساز، معدن، کشاورزی، حمل و نقل، نفت و گاز، و زیرساخت‌های بزرگ استفاده می‌شوند و نقش مهمی در بهبود زیرساخت‌های کشور، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و افزایش بهره ‌وری دارند.

 

 

 

لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

سیستم کار موتور  ماشین های سنگین نیز همانند خودروهای سبک میباشد، بنابراین سیستم سرویس کردن آنها هم شبیه به هم است البته این خودروها با توجه به اینکه مسافت های طولانی را می پیمایند دارای یک سری ویژگی هایی میباشند که استفاده از آنها را برای رانندگی راحت تر میکند.

 

خودرو به طور کلی به چند بخش موتور ، بدنه ، گیربکس ، دیفرانسیل ، سیستم تعلیق و چرخ ها تقسیم میشوند.شما به عنوان یک راننده باید مدام این بخش ها را چک کنید تا مشکلی در هنگام رانندگی رخ ندهد.لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

 

مهمترین بخش هر ماشینی موتور آن میباشد چرا که اسیب به آن خسارات سنگینی را متحمل راننده خود خواهد کرد.شما برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور خود باید یک شناخت کلی از قطعات آن داشته باشید.

 

 

نحوه کار موتور ماشین سنگین

موتور از یک سیلندر ثابت ،سر سیلندر، پیستونها ، میل لنگ ، میل سوپاپ ، یاتاقان ، اویل پمپ و  واشرجات تشکیل شده است. گازهای احتراق در حال انبساط، پیستون را فشار می دهند که این عمل به نوبه خود میل لنگ را می چرخاند. در نهایت، از طریق یک سیستم دنده در پیشرانه، این حرکت چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد.

 

انواع موتورها

1- موتور بنزینی با احتراق جرقه ای

2- موتور دیزلی با احتراق تراکمی.

 

اکثر این موتورها چهار زمانه هستند، به این معنی که برای تکمیل یک چرخه به چهار ضربه پیستون نیاز می باشد. این چرخه شامل چهار فرآیند مجزا است که عبارتند از: ورودی، فشرده سازی، احتراق و اگزوز.

 

موتورهای دیزلی با احتراق جرقه ای و بنزینی با احتراق تراکمی در نحوه تامین و احتراق سوخت متفاوت هستند. در موتور جرقه زنی، سوخت با هوا مخلوط می شود و سپس در طی فرآیند مکش به داخل سیلندر القا می شود، پس از اینکه پیستون ، مخلوط سوخت و هوا را فشرده می کند، جرقه باعث مشتعل شدن آن  و نهایتا باعث احتراق می شود. انبساط گازهای حاصل از احتراق، پیستون را در حین حرکت برق فشار می دهد. در موتورهای دیزلی فقط هوا به موتور القا می شود و سپس فشرده می شود. سپس موتورهای دیزلی سوخت را با سرعت مناسب و اندازه گیری شده در هوای فشرده داغ می پاشند و باعث مشتعل شدن آن می شوند.

 

 

لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت ها اصطلاحا به قطعاتی گفته میشود که خود کمپانی تولید کننده ماشین آنها را تولید می کند.همانطور که می دانید اصطلاح دیگری که در دنیای خرید و فروش قطعه از آن استفاده می شود اصطلاح طرح اصلی می باشد همانطور که از نام آن پیداست این لوازم یدکی توسط شرکت هایی تولید می شود که امتیاز تولید یک سری از قطعات ماشین را از کمپانی تولید خودرو گرفته اند و آنها را تولید میکنند.

 

 

 

 

 

لوازم یدکی پر مصرف کامیون و کامیونت

 

روغن موتور

برای جلوگیری از اسیب های جدی شما باید همیشه و به طور مرتب روغن موتور و میزان آب خودرو خود را همیشه بررسی کنید.موتور خودروی شما دارای قطعات متحرک زیادی است. هنگامی که مجموعه پیستون و میله های اتصال هماهنگ با هم شروع به کار میکنند ، اصطکاک گرما ایجاد می کند. خوشبختانه روغن در حالی که موتور را روان می کند گرمای ساطع شده را جذب خواهد کرد. این کار به اجزای داخلی موتور اجازه می دهد تا بدون گرم شدن بیش از حد با هم کار کنند. با گذشت زمان، روغن موتور شما شروع به ضعیف شدن خواهد کرد و دیگر کارایی اولیه خود را  نخواهد داشت.

 

 

در صورت کمبود آب در موتور ماشین دما در آن افزایش پیدا خواهد کرد، این عمل باعث جوش دادن پیستون به سیلندرها خواهد شد و همچنین واشر سر سیلندر از بین میرود که اصطلاحا میگویند ماشین واشر زد البته در بعضی از ماشین های جدیدد سیستمی برای به حداقل رساندن اسیب به موتور ماشین وجود دارد به این صورت که در صورت کم شدن آب ، خودرو به صورت خودکار خاموش میشود.

وقتی شما موارد بالا را انجام ندهید موتور ماشین دچار اسیب های جدی خواهد شد به طوریکه دیگر با آن قادر به رانندگی کردن نخواهید بود. در صورت وقوع چنین حادثه ای شما باید حسابی خرج کنید به طوریکه بسته به خرابی موتور و در بدترین حالت باید تقریبا تمامی قطعه های موتور خود از جمله میل لنگ ، واشر کامل ، یاتاقان، پیستون ، رینگ پیستون ، شاتون را تعویض کنید.

 

 

 

شما میتوانید برای ثبت سفارش و خرید  لوازم ماشین سنگین مورد نظر خود به یکی از لینکهای زیر رفته و محصول مورد نظر خود را سفارش بدهید:

 

      خرید لوازم اسکانیا               خرید لوازم اسکانیا قدیم                  خرید لوازم بنز                          خرید لوازم بنز قدیم

                                                                                              لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت            لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت              لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت                 لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

 

 

 

                                                                                                                      خرید لوازم هوو               خرید لوازم ولوو قدیم و جدید               خرید لوازم دانگ فنگ

                                                                                                              لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت             لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت              لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

 

 

فیلتر روغن ،فیلترهوا ، لنت ترمز

سایر لوازم یدکی پر مصرف می توان به فیلتر روغن ، فیلتر هوا ، لنت ترمز اشاره کرد. این موارد هم مانند روغن موتور باید طبق یک تاریخ معین که توسط مکانیک با توجه به مدت زمان استفاده از آن تعویض بشوند. چرا که در صورت عدم کنترل این موارد به طور مثال:

به موقع عوض نکردن فیلتر روغن موجب کثیف شدن روغن خواهد شد و در صورت رسیدگی نکردن به موقع ، موتور شما یاتاقان خواهد زد.

 

لنت ترمز

همانطور که می دانید تعویض به موقع لنت ترمز امری است مهم چرا که در صورت تمام شدن لنت ، ترمز ها عمل نخواهند کرد و هیچ چیز ترسناکتر از رانندگی با ماشین بدون ترمز نخواهد بود. زمان تعویض لنتهای ترمز به عواملی همچون : شرایط جاده ای ، نوع رانندگی، میزان وزن قابل حمل خودرو شما ، کیفیت لنت ترمز و دیگر عوامل بستگی دارد.

 

 

 

برای ثبت سفارش ، استعلام قیمت و یا خرید لنت ترمز برندهای خارجی و ایرانی به لینک زیر وارد شوید:

 

 

                                   خرید لنت ترمز خارجی و ایرانی

                                                                                                                                                                                    لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

 

توربو شارژر   Turbo Charger

Turob Chargerشامل یک چرخ کمپرسور و چرخ توربین گاز خروجی می باشد که توسط یک شفت جامد به هم متصل شده اند و برای افزایش فشار هوای ورودی موتور احتراق داخلی استفاده می شود. توربین گاز اگزوز ، انرژی را از گاز خروجی استخراج می کند و از آن برای به حرکت درآوردن کمپرسور و غلبه بر اصطکاک استفاده بهره می برد. این قطعه برای طول عمر موتور و همچنین شتاب بهتر کامیون ها و ماشینهای سنگین بسیار مهم می باشد و اینکه به دلیل بالا بودن فشار بر روی این قطعه در معرض خراب شدن قرار داردبه این خاطر جزو لوازم یدکی پرمصرف کامیون و کامیونت محسوب میشود.

 

بهترین شرکت های سازنده توربو شارژ

 

برای استعلام قیمت ، ثبت سفارش و یا خرید توربو شارژر انواع کامیون و کامیونت وارد لینک زیر بشوید:

 

 

                                       خرید توربو شارژر کامیون و کامیونت

                                                                                                                                                                                         لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت

 

 

سخن پایانی

رسیدگی به خودرو نیازمند دانستن اطلاعاتی راجع به قطعات تمامی بخش های ماشین می باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت کاملا جزیی تقریبا این اطلاعات را در اختیار شما قراار بدهیم.مفاهیم بررسی شده در این مقاله عبارت است از  لوازم یدکی اصلی کامیون و کامیونت ، خود واژه اصلی و طرح اصلی ، لوازم یدکی اصلی موتور ، لوازم یدکی پر مصرف کامیون و کامیونت، انواع موتورها ، کارهای مهم برای جلوگیری از خرابی موتور و دیگر موارد

اول صفحه