بررسی پمپ باد کامیون

پمپ باد کامیون چیست و چه کاربردی دارد؟

وظیفه اصلی کمپرسور هوای کامیون تامین هوای فشرده برای سیستم تعلیق و ترمز هوای کامیون است.

 

پمپ باد کامیون چیست

سیستم ترمز معمولی به تنهایی برای نگهداشتن خودروهای سنگین کافی نمی باشند به طور کلی .برای امنیت بیشتر معمولا در خودرو های سنگین از ترمز بادی که نام دیگر ان پنوماتیک می باشد استفاده می کنند.در ماشین های سنگین برای امنیت بیشتر علاوه بر ترمز اصلی ، از ترمز بادی که به انها پنوماتیک هم می گویند استفاده می شود. ترمز های بادی یا پمپ باد کامیون ، با فشار هوا کار می کنند.

با خرید پمپ باد کامیون ، امنیت وسیله نقلیه خود را به شدت افزایش دهید کیفیت ترمز های بادی به نوع کمپرسور و پمپ متراکم کننده هوا بستگی دارد. پمپ باد درماشین های سنگین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و امنیت و سیستم ایمنی کامیون ها و خودرو های سنگین را تا حد زیادی بالا خواهد برد و از این رو تهیه پمپ باد کامیون برای افزایش کیفیت ترمز‌ها بسیار مهم و ضروری است.

وظیفه ی اصلی ترمز های روغنی تبدیل نیروی مکانیکی به هیدرو لیکی است که این عمل توسط مایع انجام می‌پذیرد ولی در ترمز های بادی به جای نیروی هیدرولیکی از نیروی باد استفاده می‌شود که عملیات انتقال دهی نیرو به وسیله‌ی گاز انجام می‌شود و می توان فهمید که گاز نقش بسیار مهمی را در سیستم های ترمز بادی خواهند داشت .

دلیل اهمیت پمپ باد کامیون چیست؟

پمپ باد به طور کلی برای کامیون و یا ماشین های سنگین کاربرد دارد به طور معمول خطرات جاده ای برای کامیون ها و ماشین های سنگین بسیار بیشتر از خودرو های معمولی می باشد. استفاده از ترمز های کمکی در کامیون ها میتواند بسیاری از حوادث و خطرات ناشی از بریده شدن و کار نکردن ترمز جلوگیری کرد.

دلایل اهمیت زیاد پمپ باد در کامیون ، ترمز‌های بادی همانطور که از نامش پیداست به وسیله‌ی باد و گاز کار می‌کنند، تامین گاز و فشار این نوع ترمز‌ها به وسیله پمپ و کمپرسور‌ ها صورت می‌گیرد. از این رو کیفیت پمپ باد بسیار در کیفیت ترمز بادی تاثیر گذار است.

وظیفه پمپ باد در ترمز بادی کامیون‌ها چیست؟

ترمز بادی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل می‌شود که همه‌ی آن‌ها در افزایش کیفیت محصول بسیار مهم و ضروری هستند. اصلی ترین وسیله ی موجود در ترمز های بادی پمپ باد می باشد.  اما به دلیل اینکه این سیستم به وسیله‌ی گاز و فشار هوا کار می کند . برای بالابردن امنیت ماشین های سنگین تهیه پمپ باد بسیار مهم و ضروری می باشد.

قسمت های مختلف ترمز بادی

تانک باد : برای عملکرد خوب و ترمز گیری به موقع خودرو تانک باد قطعه ی بسیار مهمی می باشد.به طور کلی هوای موجود در پمپ نیاز به فشرده سازی دارد که تانک باد این کار را انجام خواهد داد.

فیلتر خشک کن : فیلتر خشک کن وظیفه ی تصفیه کردن هوای ورودی به سیستم ترمز را بر عهده دارد . محل قرارگیری فیلتر خشک کن بین کمپرسور و تانک باد قرار دارد . ناخالصی هوای ورودی در سیستم ترمز باعث بروز مشکلات جدی در هنگام ترمز گیری می شود. از این رو این هوا باید از رطوبت، روغن و آلودگی‌ها به طور کامل پاک شود.

بوستر ترمز: بوستر ترمز از اجزای مختلفی نظیر دیافراگم، فنر، میل پیستون تشکیل می‌شود ویکی از قطعات مهم و ضروری ترمز بادی است . هنگامی که راننده برای گرفتن ترمز پای خود را بر روی پدال ترمز می‌گذارد، فشار هوا سبب بالا رفتن دیافراگم می‌شود و به همین دلیل میل پیسون به بیرون رانده می‌شود و فرایند ترمز گیری انجام می شود.

لوگو فرامال-فروش عمده-لوازم یدکی

لوگو فرامال-فروش عمده-لوازم یدکی

جغجغه ترمز:

عملکرد جغجغه ترمز در سیستم ترمز بادی این است که فاصله ی بین کاسه ترمز و لنت را جهت ترمز گیری خودرو را توسط قرقره (دوشاخه) تنظیم کند و از آنجا که این فاصله به مرور زمان و طی خورده شدن لنت ترمز، افزایش می یابد عملکرد جغجغه در عمل ترمزگیری بسیار حائز اهمیت می باشد.

زمانی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد هوای فشرده وارد بوستر ترمز می شود. فشار هوا باعث حرکت دیافراگم داخل بوستر شده و باعث حرکت پیستون ها و متعاقبا جغجغه ترمز می شود. جغجغه ترمز میل بادامک را می چرخاند. چرخش بادامک، کفشکی ها را باز کرده و به سمت کاسه ترمز حرکت می دهد. اصطکاک حاصل از تماس کفشکی و کاسه ترمز موجب عمل ترمز گیری می شود.

پمپ باد : همانطور که سیستم ترمز بدون پمپ باد بسیار ضعیف می باشد و امنیت نخواهد داشت پمپ باد نیز بدون وجود گاز فایده ای نخواهد داشت و سیستم ترمزگیری به طور کامل از کار می افتد و کاربردی نخواهد داشت .نقش کمپرسور یا پمپ باد تامین هوای مورد نیاز برای عملکرد بهتر ترمز گیری می باشد و آن را برای فشرده سازی وارد تانک باد می‌کند. به همین دلیل وجود پمپ باد کامیون مناسب و مرغوب بسیار مهم و ضروری است.

پمپ باد کامیون چیست