پمپ فارسونگا چیست

پمپ فارسونگا چیست

در سیستم های موتور دیزلی که درماشین آلات سنگین و راهسازی بیشترین کاربرد را دارد ، پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور قلب تپنده سیستم های دیزلی می باشند . پمپ انژکتور یک موتور دیزل به لحاظ قدرتی که می تواند تولید کند ، و سادگی از این نظر که برای کار نیاز به سیستم جرقه زنی و برقی ندارد ، و طول عمر زیاد تجهیزات، بسیار کارآمد است.

به طور کلی پمپ گازوئیل پمپی با لوله های فلزی می باشدکه جریان سوخت را به انژکتورها می رساند.  زمان تحویل دادن سوخت لحظه ای شروع می شود که قسمت سر پلانجر در کورس بالا رفتن مجرای بارل را می بندد وآنچه که باعث حرکت و قدرت بالای این مدل دستگاه ها می شود، وجود موتورهای احتراقی است .

که باعث شده استفاده از این موتور در تجهیزات نیازمند کار سنگین ترجیح داده شود. این نوع موتور در بارگیری ها فوق سنگین ، در معادن شن و ماسه و پروژهای عمرانی بسیار عظیم بسیار موثر می باشند با پیشرفت های صورت گرفته تا به امروز هنوز نوع دیگری نتوانسته جایگزین این مدل از موتورهای دیزلی شود .

پمپ فارسونگا چیست

موتورهای دیزلی طرز کار پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور

پمپ گازوئیل برای ماشین آلات سنگین و راهسازی که نیازمند کار زیاد می باشند ترجیح داده شود و از گازوئیل ، لوله هاي انتقال گازوئيل ، باک ، پمپ گازوئیل ، فیلتر گازوئیل ، پمپ های مخصوص پاشیدن سوخت ، محفظه احتراق داخلی ، محفظ تشکیل شده است که بسیار پیچیده هستند و هر کدام دارای شرایط و عملکرد خاصی می باشند. بعد از پمپاژ سوخت مهم ترین کار پمپ گازوئیل ایجاد فشار داخلی و تحمل دما می باشد  تا بتواند سوخت را به قطرات ریز و پودری شکل تبدیل سازد تا سوخت به تمامی اجزا احتراقی موتور برسد .

پمپ فارسونگا چیستدلایل خرابی پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور

ورود شی خارجی یا حتی ذره ای گرد وغبار میتواند باعث خرابی سیستم پمپ شود ، استفاده از سوخت بی کیفیت یا کم کیفیت با مواد رسوبی زیاد ، خالی نگه داشتن مخزن سوخت گازوئیل به مدت طولانی ، برای جلوگیری از خرابی پمپ گازوئیل تعمیر و نگه داری و یا تعویض به موقع پمپ گازوئیل را نادیده نگیرید . تعویض به موقع و تعمیر و نگه داری ، از جمله عواملی است که می تواند جلوی خرابی پمپ گازوئیل را بگیرد .

5 وظیفه ی پمپ گازوئیل

1.ایجاد فشار مناسب برای پودر کردن گازوییل

2.پاشیدن سوخت پودر شده به سر پیستون ها در زمان احتراق

3.ارسال سوخت بیشاز و به موقع به سوزن های انژکتور در زمان احتراق

4. تنظیم لحظه شروع تزریق سوخت و کنترل میزان سوخت

5.تقسیم هم اندازه و به موقع سوخت

کنترل تغیرات اندازه سوخت

در تمامی پمپ های انژکتور با دو روش می توان تغییرات اندازه سوخت موتور دیزل را کنترل نمود.

  1. کورس پلانجر ثابت : تغییرات کورس تحویل سوخت متناسب با چرخش پلانجر باشد .
  2. کورس پلانجر متغیر

برای هر سیلندر موتور یک واحد پمپ کننده وجود دارد. چرخ دنده ی میل لنگ عامل حرکت دهنده میل بادامک پمپ انژکتور است. بین محرک پمپ و موتور قطعه اتصال دهنده ای به نام کوپلینگ بکار میبرند. کوپلینگ باید دارای دقت زیادی باشد تا هماهنگی لازم بین حرکت پیستون وشروع تزریق
ایجاد گردد. به همین دلیل در دیزل از چرخ دنده استفاده می گردد.

چرخ تسمه یا چرخ زنجیر دقت لازم را برای انجام این کار ندارند . میل بادامک به تایپت حرکت خطی داده و تایپت پلانجر را در بارل تا نقطه مرگ بالا بلند می کند و پس از چرخش میل بادامک وعبور میل بادامک از زیر تایپت فنر پلانجر را تا نقطۀ مرگ پائین هدایت می کند

علت استارت نخوردن موتورهای دیزلی

مشکل رایجی که معمولا برای موتور دیزل پیش می آید استارت نخوردن موتور است. سوخت علت شماره یک عملکرد نامناسب و استارت نخوردن اکثر موتورهای دیزلی است. اغلب اوقات، این مشکل به سوخت مربوط می شود. انواع مختلف سیستم های سوخت رسانی وجود دارد.
پمپ انژکتور دارای یک سوپاپ قطع برقی با یک سیم است. هنگام عبور جریان از سیم پیچ قطع، سوپاپ پمپ انتقال سوخت باز می شود.
پمپ انژکتور گازوئیل را درون محفظه احتراق هر سیلندر موتور تزریق می کند.

 

خرید لوازم یدکی ماشین های سنگین در مرکز خرید فرامال