کامیون های آینده

                                                            کامیون های آینده


کامیون های آینده

با ما در مرکز خرید فرامال با موضوع جذاب اینده کامیون ها همراه باشید.

 

با پیشرفت روز افزون تکنولو ژی در دنیا هر روزه می توان شاهد تولد نوآوری های جدید بود، فناوری امکانات زیادی را برای ما فراهم میکند، فرصت های جدیدی را برای بهبود زندگی به وجود می اورد، دنیایی را که می شناسیم تغییر می دهد و زندگی ها را ساده تر از قبل میکند.

کامیون های آیندها

 

 

تاریخ بشر در نتیجه پیشرفت های فنی جدید دستخوش تغییرات زیادی شده است.این اصل در گذشته چنین بوده و در آینده نیز بدون تغییر خواهد ماند. نوآوری تاثیر زیادی بر هر جنبه ای از زندگی ما دارد. فناوری به قدری سریع پیش می رودبه طوری که  همگام شدن با این پیشرفت هادر زندگی امروزه بسیار سخت شده است.

 

مسیر ساخته شدن کامیون ها

اینده کامیون ها-مرکز خرید فرامال-

اینده کامیون ها-مرکز خرید فرامال-لوازم یدکی

مسیر ساخته شدن کامیون ها در طول سال ها دچار تغییرات زیادی شده است.حمل و نقل کالا در گذشته با استفاده از وسایل نقلیه ساده ای به نام گاری که به  گله ای از حیوانات وصل بود انجام می گرفت.این حمل و نقل با استفاده از گاری های چوبی همراه با چرخ های چوبی و فلزی در جاده هایی که به صورت سنگفرش و جاده های خاکی در ان زمان بودند انجام میشد .همانطور که میدانید این شیوه حمل و نقل زمان جابجایی را بسیار زیاد میکرد  به طوری که برای رساندن یک محموله که مثلا 10 کیلومتر بود روزها وقت میبرد تا جابجایی انجام شود علاوه بر اینها خطراتی مانند حمله حیوانات وحشی و از این قبیل خطرات زمان رسیدن را بیشتر وبیشتر میکرد.

 

 

در گذشته، وسایل نقلیه به دلیل محدودیت های تکنولوژیکی از ویژگی های ساده ای برخوردار بودند، اما با پیشرفت تمدن و همچنین بهبود کیفیت جاده ها امکان توسعه وسایل نقلیه بهتری فراهم شد.دوران رونق گرفتن حمل و نقل باری پس از جنگ جهانی اول آغاز می شود. (دهه 1920)، صنعت کامیون با اختراع موتور احتراق داخلی در اواسط قرن نوزدهم و جایگزینی تایر لاستیکی با بالون شکل جدیدی به این صنعت داد.

اینده کامیون ها-مرکز خرید فرامال

اینده کامیون ها-مرکز خرید فرامال-لوازم یدکی

 

آینده

اینده این صنعت مانند حال بسیار پیشرفت خواهد کرد. دستگاه های کوچکتر با ویژگی های بهبود یافته و عملکردهای متعدد که در کامیون ها ادغام شده اند، حمل و نقل  مدرن را به سطح کاملاً جدیدی می برند. اکنون کامیون‌ها به گونه‌ای می باشند که با ترکیبی از وسایل لوکس و فنی مدرن، رانندگی را به کاری لذت بخش تبدیل کرده اند.

 

رانندگی خودکار چگونه است؟

فناوری تأثیر مثبتی بر هر صنعتی دارد، پیشرفت اخیر در صنعت کامیون سازی پا فراتر نهاده و از تکنولوژی که از ان در صنعت هواپیماسازی استفاده میشود  یعنی خلبان خودکار استفاده کرده است این یک گزینه بسیار کاربردی برای رانندگان میباشد.در حالی که رانندگان کامیون در جاده مشغول رانندگی می باشند  با استفاده از این تکنولوژی می توانند به جای رانندگی بر روی ارتباطات و کنترل دقیقتر فرآیند حمل و نقل تمرکز کنندو یا به در صورت خستگی به استراحت بپردازند.

 

 

اینده کامیون ها-مرکز خرید فرامال-لوازم یدکی

اینده کامیون ها-مرکز خرید فرامال-لوازم یدکی

راننده میتواند در صورت خستگی ماشین  را بر روی  سرعت دلخواه تنظیم کند و پس از فعال سازی به استراحت بپردازد.این سنسور در  کامیون راننده را در صورت وجود شرایط غیرعادی جاده، عدم آگاهی از جاده پیش رو یا زمان خروج از بزرگراه،با یک هشدار بصری به ادامه رانندگی باز گرداند.این سیستم  تحت عناصر طبیعی، مانند بادهای شدید، کاملاً به خوبی  کار می کند.اگر راننده کامیون به هشداری که توسط این سنسور فرستاده می شود  توجه نکند،کامیون حالت “ایست اضطراری کنترل شده” را فعال می کند و کامیون را از حرکت باز میدارد.

 

 

 

 

کامیون های جدید دارای سیستم ناوبری می باشند به این معنا که بدون دخالت راننده می توانند بهترین مسیر را پیدا کنند.

میزان ایمنی این خودروها

میزان ایمنی این خودروها بسیار بالا میباشد.

 

رانندگی این ماشین های سنگین تقریباً بدون دخالت راننده انجام میشود .زمانی که کامیون در جاده تحت شرایط عادی قرار دارد، نیازی به راننده کامیون پشت فرمان نیست، این حالت از ترکیبی از دوربین ها و رادارها برای امن کردن رانندگی بدون دخالت راننده انجام میشود.  با استفاده از این دوربین ها و رادارها راننده می تواند به جلو و عقب کامیون یا بسته به جایی که او حضور دارد، می تواند مراقب همه چیز باشد،به طور مثال زمانی که در عقب کامیون در حال استراحت می باشد، با  تبلت می تواند نظارت کامل بر رانندگی  داشته باشد و اگر او در قسمت جلوی کامیون باشد، می تواند اقدامات عقب را زیر نظر داشته باشد، این دوربین ها و رادارها همچنین دید واضحی از نقاط کور می دهند که برای بهبود ایمنی در رانندگی بسیار مفید است.

اینده کامیون ها-مرکز خرید فرامال

اینده کامیون ها-مرکز خرید فرامال-لوازم یدکی

 

 

 

آینده رانندگان کامیون فناوری بسیار سریع در حال حرکت است، ماشین‌ها جایگزین انسان‌ها می‌شوند،این موضوع چقدر میتواند خوب باشد؟

مطمئناً این تجارت بدون مصرف کنندگان خود نمی تواند برای مدت طولانی فعالیت کند، این موضوع باعث از دست دادن شغل خیلی هاخواهد شد. میلیون ها شغل در دنیا به رانندگان کامیون بستگی دارد. باید اشاره کنیم که کامیون‌های جدید بدون راننده خود  کار نخواهند کرد. همچنین رانندگان کامیون کارهایی مانند تعمیر و نگهداری، نظارت بر فعالیت خودرو، بارگیری، همچنین رانندگی دستی در بزرگراه در مسیرها را انجام خواهند داد.

 

 

نکته مهم این است که با فناوری در آینده، سایر موقعیت های شغلی مانند پشتیبانی حمل و نقل ، پشتیبانی فنی، تعمیر و نگهداری سیستم، بخش های به روز رسانی نقشه ایجاد خواهند شد. البته این امر یک شبه اتفاق نمی افتد، اما… تکنولوژی روز به روز بهتر می شود، مشاغل در نهایت تغییر شکل خواهند داد و مهارت های شغلی جدیدی مورد نیاز خواهد بود.بنابراین رانندگان هم باید به نسبت ماشین هایی که به روز می شوند مهارت های شغلی خود را ارتقا دهند.

 

 

نتیجه گیری

به طور قطعی ما نمی‌توانیم اتفاقات آینده را پیش‌بینی کنیم، اما می‌توانیم با اهداف کوتاه مدت به ان سمت و سو بدهیم. صنعت حمل‌ونقل همیشه با شکست‌ها و پیشرفت‌های خود روبرو بوده است.

 

اولین قدم خیلی وقت پیش برداشته  شد،همانطور که اولین اختراعات به خوبی امروز نبوده اند، اما پله ای برای دستاوردهای شگفت انگیز امروزی در تاریخ بشر میباشند. در گذشته فکر میکردیم که با هر پیشرفت جدید، هیچ چیز دیگری نمی توان اختراع کرد، اما هر گام به ما فرصت و انگیزه می داد تا تکنیک ها و روش های خود را بهبود بخشیم تا راهی جدید برای غیرممکن ها پیدا کنیم. آینده می تواند ترسناک به نظر برسد، اما واقعاً اینطور نیست. داشتن آینده یک امتیاز است آن را در آغوش بگیرید و از امکانات لذت ببرید!