ایستگاه کاری یا ورک استیشن

 

ایستگاه کاری یا ورک استیشن

 

رایانه رومیزی، کیس گیمینگ یا کیس ایستگاه کاری یا ورک استیشن WorkStaion ( کیس ورک استیشن)، کدام رایانه برای شما مناسب است؟

بگذارید از ابتدا تعاریف را روشن کنیم.

رایانه رومیزی یا رایانه شخصی معمولاً از پردازنده x86 (Intel یا AMD) استفاده می کند ، سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را اجرا می کند، به مانیتور و شبکه اصلی متصل است و معمولاً ثابت است. بله ، تعداد بیشماری ترکیب دیگر (مبتنی بر ARM و اندروید یا طعم های بی پایان لینوکس) وجود دارد ، اما ما فعلاً به آن ها پایبند خواهیم بود.

کیس ایستگاه کاری WorkStaion ( کیس ورک استیشن)

زیر مجموعه ای از خانواده رایانه های رومیزی است. آنها عمدتا توسط مهندسان (در وسیع ترین تفسیر این اصطلاح)، تحلیلگران ، طراحان ، متخصصان تولید محتوا ، توسعه دهندگان و هر کسی که نیاز به دستکاری داده ها با یک نیاز بصری قوی دارد استفاده می شوند.

رایانه گیمینگ جایگزین مصرف کننده کیس ایستگاه کاری است و همانطور که از نامش پیداست برای انواع مصارف کاری استفاده می شود. عملکرد محض و نسبت ارزش به پول آن برای برخی از افراد جایگزین قانع کننده ای کامپیوترهای ورک استیشن در محل کار آنها شده است.

اما موارد دیگری نیز وجود دارد: ایستگاه های کاری با اطمینان ، در درجه اول ، در ذهن ساخته می شوند، زیرا افراد بسیار متفاوتی را مخاطب قرار می دهند.  یعنی کسانی که از طریق کامپیوتر کار می کنند.

قابلیت های رایانه های ورک استیشن نسبت به انواع دیگر کاملا متفاوت است. به همین دلیل است که همه ایستگاه های کاری با مجموعه ای از فناوری ها ارائه می شوند که به آنها امکان می دهد تا آنجا که ممکن است در حالت بدون اشتباه بمانند. این مجموعه شامل موارد زیر است:

ECC RAM: یک نوع حافظه گران تر است که هرگونه اشتباه را قبل از اینکه روی رایانه شما تأثیر بگذارد ، تصحیح می کند.

RAID: امکان پشتیبان گیری شفاف از داده ها ، در سطح سیستم عامل ، با استفاده از هارد دیسک ثانویه یا SSD.

PSU های اضافی: آنها از سرورها به ارث می رسند ، به یک منبع تغذیه دیگر اجازه می دهند در صورت خرابی اصلی ، بلافاصله کار خود را انجام دهد.

قابلیت مدیریت: اکثر ایستگاه های کاری دسترسی بدون ابزار به قطعات را ارائه می دهند ، در حالی که کیس های آنها طوری طراحی شده است که مناسب گردش کار 24*7 باشد (این به معنی طرفداران اضافی است).

تفاوتهای بزرگ کیس ایستگاه کاری WorkStaion ( کیس ورک استیشن)

 

پردازنده: Xeon اینتل پردازنده ترجیحی برای ایستگاه کاری WorkStaion (کیس ورک استیشن) است. Xeons از ویژگی هایی مانند سوکت های متعدد ، حافظه ECC و بیشتر آن ، هسته ها و حافظه پنهان بیشتر پشتیبانی می کند – برای بارهای سنگین بسیار ضروری است.

کارت گرافیک: AMD Radeon یا Nvidia Geforce را فراموش کنید. وقتی صحبت از گرافیک حرفه ای و قابلیت اطمینان میشود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بهینه سازی و صدور گواهینامه مهمتر از عملکرد و قیمت تمام شده است که شما به سادگی آن را در کارت های گرافیکب ازار دریافت نخواهید کرد.

سیستم عامل: Windows 10 Home در ایستگاه کاری؟ روی آن حساب نکنید. این Windows 10 Professional یا Windows 7 Professional در تمام راه است. دلیل آن این است که نسخه اخیر دارای ویژگی های تجاری است که ارزش محدودی برای کاربران خانگی دارد.

نوع مادربرد: برخی از آنها قابلیت اجرای بیش از یک پردازنده با 16 اسلات حافظه یا بیشتر ، فضا برای چندین کارت گرافیکی (یا محاسبه) ، دو پورت LAN گیگابیتی ، Thunderbolt و حتی پورت های قدیمی را ارائه می دهند. این بدان معناست که آنها اغلب بسیار بزرگتر از مدل اصلی شما هستند.

 

نتیجه نهایی به این معنی است که یک کامپیوتر ایستگاه کاری می تواند (و هزینه آن) بیشتر از یک رایانه بازی معمولی باشد. آسمان کیس ورک استیشن ها اساساً محدودیتی برای مدل های برتر ندارد.

انواع کیس ایستگاه کاری ( کیس ورک استیشن ) از برند معروف و همیشه با کیفیت اچ پی موجود در مرکز خرید فرامال با مناسب ترین قیمت و اسمبل و بررسی شده توسط متخصصین حوزه مربوطه ارائه می شود.